Keine Story von Urlaubsguru GmbH mehr verpassen.

Urlaubsguru GmbH

10 praktische tips om geld en tijd te besparen (zomervakantie)

Ein Dokument

Holidayguru.nl ging ditmaal op zoek naar de 10 beste tijd- en geldbesparende tips voor tijdens de zomervakantie. De prijzen van een vakantie zijn nou eenmaal een stuk hoger in de zomervakantie, en met deze tips kan de vakantieganger op bestemming toch nog geld besparen en genoeg tijd overhouden om een heerlijke vakantie te beleven.

10 praktische vakantietips om geld en tijd te besparen

De zomervakantie is al duur genoeg. Met deze handige tips zorg jij na het boeken van de vakantie voor een zorgeloos en goedkoop verblijf.

Holzwickede. Het is weer bijna zomervakantie. De zomervakantie is een periode waarin we optimaal ontspannen en ons weer opladen, maar voor sommige kan het een stressvolle periode zijn om te gaan reizen. Gregory Wauters van Holidayguru vertelt: 'De prijzen van een vakantie zijn afgestemd op de vraag. Hierdoor zijn vakanties in de zomervakantie nou eenmaal een stuk duurder. Met deze gemakkelijke tips kan je toch besparen op deze vakantie'.

1. Huur geen auto op de luchthaven

Er zijn zoveel extra kosten, aanbetalingen en voorwaarden verbonden aan het huren van een auto tijdens je vakantie, dat het lastig inschatten is hoeveel autohuur echt gaat kosten. Wanneer je je huurauto bij de luchthaven ophaalt, betaal je in de meeste gevallen tot wel 20% meer voor de auto. Overweeg daarom om een luchthaven bus naar de dichtstbijzijnde grote stad te nemen en daar de auto af te halen. Verder kan je met een huurauto besparen op de kosten voor accommodatie, omdat je een stukje verder van de stad of het strand kan overnachten.

2. Koop vooraf je kaartjes

Wanneer je op je vakantiebestemming aangekomen bent, wil je natuurlijk zoveel mogelijk kunnen genieten. Daar hoort het wachten in een rij niet bij. Daarom is het aanbevolen om van tevoren entreekaartjes te komen voor bezienswaardigheden. Vaak is het ook een stuk goedkoper om vooraf kaartjes te kopen in plaats van bij de entree.

3. Bekijk ook nabijgelegen luchthavens

Als je graag een bepaalde bestemming bezoeken wil, is het de moeite waard om de omliggende luchthavens in de gaten te houden. Zo is de luchthaven van Florence relatief klein, en is het daarom vaak duur om hierheen te vliegen. In plaats daarvan kan je goedkoper naar Bologna vliegen en vanuit daar met een huurauto of met de trein in anderhalf uur Florence bereiken.

4. Maak gebruik van de hop on / hop off bus

Het wordt vaak gezien als iets te toeristisch, maar deze bus is een uitstekend vervoersmiddel door een nieuwe stad. Zo krijg je in korte tijd een goed overzicht van de stad en word je ook nog bijgepraat over de beste verhalen van de stad. Naast dat je constant on of off kan hoppen, is dit ook onbeperkt vervoer voor een dag voor een vaste prijs.

5. Wissel je geld op de bestemming

Het is belangrijk om van tevoren slechts een klein beetje geld te wisselen als je naar een land gaat met een andere valuta. Eenmaal op bestemming is het vaak goedkoper om te pinnen, zeker als je naar de Oost-Europese landen op vakantie gaat. Denk er ook aan dat je op de luchthaven vaak hogere transactiekosten betaalt dan bij andere pinkautomaten.

6. Eet je ontbijt thuis

Een van de hoogste kostenposten tijdens een vakantie is het bijna elke dag uiteten gaan. Het is dan ook niet nodig om een paar euro extra te betalen voor een broodje en een kop koffie, als je dit ook gemakkelijk zelf kan bereiden. In veel AirBnB's kan je ook zelf je avondeten bereiden.

Verder vind je in veel grote steden (zoals Berlijn, Rome en Parijs) verschillende kraantjes waar je gratis je flesje water met drinkwater kan bijvullen. Milieu- en budgetvriendelijk!

7. Koop een dagpas

De Roma Pass, Barcelona Card of Paris Pass? Je kan veel geld besparen met het aanschaffen van deze kaarten. De voorwaarden kunnen per stad verschillen, maar de passen bieden vaak onbeperkt vervoer en enorme kortingen op attracties, restaurants en winkels.

De Barcalona Card voor drie dagen kost bijvoorbeeld EUR45 en je kan hier tot wel EUR350 mee besparen!

8. Verpak in vacuüm zakken

Deze tip is vooral handig voor de reizigers die met de auto op vakantie gaan. Je krijgt echt veel meer spullen in je koffer door alles in vacuüm te verpakken. Denk bijvoorbeeld aan bedlinnen en handdoeken als dit niet bij de accommodatie in zat.

9. Download de Microsoft Translator-app

Met deze app is het mogelijk om een foto te maken van een menu of een complete brief, waarna de applicatie de tekst zal vertalen. Je kan de app ook gebruiken om tekst in te spreken en te laten vertalen.

10. Word lid van loyaliteitsprogramma's

Als lid van een van de programma's spaar je bijvoorbeeld elke keer punten wanneer je een vliegticket boekt. Als je een bepaald aantal punten hebt gespaard, kun je goedkope vluchten of een upgrade naar businessclass kopen voor je punten.

Tessa Visser
Marketing & Public Relations Holidayguru