Alle Storys
Folgen
Keine Story von Deutsche Post DHL Group mehr verpassen.

Deutsche Post DHL Group

PM: DHL Supply Chain investiert in Südostasien 350 Millionen Euro, um die Lieferketten der Kunden resilienter zu machen
PR: DHL Supply Chain commits EUR350 million in Southeast Asia to help strengthen customers’ supply chain resiliency

PM: DHL Supply Chain investiert in Südostasien 350 Millionen Euro, um die Lieferketten der Kunden resilienter zu machen / PR:  DHL Supply Chain commits EUR350 million in Southeast Asia to help strengthen customers’ supply chain resiliency
  • Bild-Infos
  • Download

DHL Supply Chain investiert in Südostasien 350 Millionen Euro, um die Lieferketten der Kunden resilienter zu machen

  • Die Investition ist Teil einer Reihe von strategischen Investitionen, die DHL Supply Chain im Laufe des Jahres angekündigt hat und die sich weltweit bereits auf insgesamt 1,35 Milliarden Euro summieren.
  • In der Region Südostasien werden so zusätzlich über 400.000 Quadratmeter Lagerfläche und weitere 3.000 Arbeitsplätze geschaffen, um der wachsenden Nachfrage nach Supply-Chain-Lösungen gerecht zu werden.
  • Neben Indien und Lateinamerika profitieren vor allem die ASEAN-Länder mit ihren niedrigen Kosten und einer effektiven Handelspolitik Omnisourcing-Trend.

Singapur, 17. Oktober 2023: DHL Supply Chain, weltweit führender Anbieter von Kontraktlogistiklösungen, plant in den nächsten fünf Jahren Investitionen in Höhe von 350 Millionen Euro in Südostasien, um auch dort seine Lagerkapazitäten, Belegschaft und Nachhaltigkeitsinitiativen auszubauen. Die Investition reiht sich damit in eine Folge strategischer Investitionen ein, die DHL Supply Chain im Laufe des Jahres angekündigt hat und die sich weltweit bereits auf insgesamt 1,35 Milliarden Euro summieren. Die Investitionen in Infrastruktur, in Neueinstellung und Weiterentwicklung von Beschäftigten sowie in Automatisierung, Digitalisierung und Nachhaltigkeit in den Regionen Indien, Lateinamerika und Südostasien unterstützen die Omnisourcing-Strategien der DHL-Kunden in allen wichtigen Regionen und Branchen.

„Unternehmen in Südostasien bietet sich die enorme Chance, ihre Lieferketten resilienter zu machen. Die Unternehmen sind bestrebt, ihre Lieferketten zu diversifizieren. Am stärksten wird Südostasien mit seinen effizienten Arbeitsmärkten und erfolgreichen Handelsabkommen wie dem ASEAN-China-Freihandelsabkommen von dieser Entwicklung profitieren. Unsere Investition von 350 Millionen Euro in verschiedene Märkte der Region komplettiert unsere globale Investitionsstrategie. Wir tätigen die strategischen Investitionen trotz eines sich abschwächenden Marktumfelds, da wir die Weichen für das künftige Wachstum unseres Unternehmens stellen wollen und von der strategischen Expansion und Diversifizierung unserer regionalen Geschäfte überzeugt sind. Das versetzt uns in die Lage, das Wachstum und die Omnisourcing-Strategie unserer Kunden langfristig zu unterstützen“, so Oscar de Bok, CEO von DHL Supply Chain.

DHL Supply Chain erhöht Kapazitäten und macht Logistikzentren zukunftssicher

Mit dieser Investition erweitert DHL Supply Chain seine bestehenden Lagerfläche in Südostasien von insgesamt 1,6 Millionen Quadratmetern um 25%, oder weitere 400.000 Quadratmetern. Unter anderem kommen folgende Flächen hinzu:

  • 40.000 Quadratmeter am DHL-Standort Maheswara Green Logistics im Westen der indonesischen Insel Java
  • 18.000 Quadratmeter am Logistik-Hub 5 Penang (PLH5) in Malaysia
  • 50.000 Quadratmeter für einen nach Kundenspezifikationen errichteten Standort auf den Philippinen
  • 60.000 Quadratmeter, die von einem lokalen Unternehmen in Singapur erworben wurden

„Wir erhöhen nicht einfach nur unsere Kapazitäten, sondern errichten Logistikzentren, die mithilfe von Robotik und Nachhaltigkeitsinitiativen auch in Zukunft der Nachfrage unserer Kunden gerecht werden. So investieren wir beispielsweise in unsere fünfte Anlage in Penang – dem Logistikhub PLH5. Der Standort ist mit einem hochmodernen Regalbediensystem für Paletten und mit robotergestützter Goods-to-Person-Automatisierung für die Kommissionierung von Kleinteilen ausgestattet“, ergänzt Javier Bilbao, CEO von DHL Supply Chain Asien-Pazifik.

DHL Supply Chain wird auch seine Warehouse Management Systeme (WMS) weiterentwickeln und darüber hinaus in ausgewählten Märkten neue Lagertechnologien wie automatische Lagersysteme, vollautomatische Regalbediengeräte (automated storage and retrieval systems, ASRS) für Paletten und sperrige Güter sowie fahrerlose Transportsysteme (FTS) einführen. Die Digitalisierungsinitiativen ermöglichen es den Beschäftigten, sich für die Umsetzung der geplanten Neuerungen weiterzubilden.

Investitionen in Talente und grüne Lieferketten

DHL Supply Chain setzt verstärkt auf Mitarbeiterentwicklung und will bis 2024 in Südostasien mehr als 3.000 neue Arbeitsplätze schaffen. Mit der Strategie zur Förderung von Talenten will die Division neue Wachstumsbereiche erschließen und geänderten Kundenanforderungen in den Bereichen Automatisierung, digitale Analytik, Elektrofahrzeug-Logistik, Rückwärtslogistik und Lösungsdesign gerecht werden.

DHL Group hat sich zum Ziel gesetzt, bis 2030 eine klimaneutrale Logistik zu erreichen. Um sowohl den Konzern bei der Umsetzung dieses Ziels als auch die Kunden bei der Reduzierung ihrer Scope-3-Emissionen zu unterstützen, plant DHL Supply Chain, seine Elektrofahrzeugflotte in Südostasien in den nächsten fünf Jahren zu verdoppeln.

Darüber hinaus will DHL Supply Chain alle neuen Gebäude klimaneutral gestalten. Bereits heute sind sämtliche Standorte der Division in Singapur und Malaysia klimaneutral. Dies belegt einmal mehr die Vorreiterrolle, die das Unternehmen in puncto Nachhaltigkeit im Lieferkettensektor einnimmt.

Weitere Informationen finden Sie auch hier.

– End –

Media Contact:

DHL

Group Communications, Sustainability & Brand – Asia Pacific

Gladys Sim / Nicholas Leong

Phone: +65 6879 8348

E-mail: apmediarelations@dhl.com

DHL – Excellence. Simply delivered.

DHL is the leading global brand in the logistics industry. Our DHL divisions offer an unrivaled portfolio of logistics services ranging from national and international parcel delivery, e-commerce shipping and fulfillment solutions, international express, road, air and ocean transport to industrial supply chain management. With about 395,000 employees in more than 220 countries and territories worldwide, DHL connects people and businesses securely and reliably, enabling global sustainable trade flows. With specialized solutions for growth markets and industries including technology, life sciences and healthcare, engineering, manufacturing & energy, auto-mobility and retail, DHL is decisively positioned as “The logistics company for the world”.

DHL is part of DHL Group. The Group generated revenues of more than 94 billion euros in 2022. With sustainable business practices and a commitment to society and the environment, the Group makes a positive contribution to the world. DHL Group aims to achieve net-zero emissions logistics by 2050.

DHL Supply Chain commits EUR350 million in Southeast Asia to help strengthen customers’ supply chain resiliency

  • Part of a series of strategic investments announced over the past year, already adding up to EUR1.35 billion globally
  • More than 400,000 square meters of warehouse space and additional 3,000 job opportunities will be created across the region to meet growing supply chain demand
  • Next to India and Latin America, ASEAN is a main beneficiary for omnisourcing strategies with lower cost environment and effective trade policies

Singapore, October 17, 2023: DHL Supply Chain, the global market leader for contract logistics solutions, plans to invest EUR350 million in Southeast Asia over the next five years to expand its warehousing capacity, workforce and sustainability initiatives. This is part of a series of strategic investments by DHL Supply Chain over the past year, already adding up to EUR1.35 billion globally. These investments into the supply chain infrastructure, people hiring and development, as well as automation, digitalization and sustainability in India, Latin America and Southeast Asia support the omnisourcing strategies of DHL’s customers in all major geographies, across all industries.

“There is an incredible opportunity for businesses in Southeast Asia to strengthen supply chain resiliency. Companies are looking at diversifying their supply chains. Southeast Asia, with its efficient work environment and effective trade agreements such as the China-ASEAN FTA, stands to benefit the most. Our multi-market investment of EUR350 million in this region complements our global investment strategy. These are strategic investments we take - despite the generally softer market environment – because we invest in the future growth of our business and strongly believe in the strategic expansion and diversification of our regional businesses. This puts us in a prime position to support our customers’ growth and omnisourcing strategy in the long term,” said Oscar de Bok, CEO, DHL Supply Chain.

DHL Supply Chain expanding capacity and future-proofing logistics centers

With this investment, DHL Supply Chain will increase its current 1.6 million square meters of warehouse space in Southeast Asia by 25 percent, or 400,000 square meters. Highlights of this investment include:

  • 40,000 square meters DHL Maheswara Green Logistics facility in West Java, Indonesia
  • 18,000 square meters Penang Logistics Hub 5 (PLH5) in Malaysia
  • 50,000 square meters built-to-suit facility in the Philippines
  • 60,000 square meters of space acquired from a local business in Singapore

"We are not just increasing our capacity, but we are building logistics centers that can cater to future demand for our customers through robotics and sustainability initiatives. For example, we are equipping our upcoming fifth facility in Penang – PLH5 with state-of-the-art automated pallet storage and retrieval system and goods-to-person robotics technology to handle small parts picking,” added Javier Bilbao, CEO, DHL Supply Chain Asia Pacific.

DHL Supply Chain will continue to develop its Warehouse Management Systems (WMS) while introducing other warehouse technology in selected markets such as auto-stores, automated storage and retrieval systems (ASRS) for pallets and large goods, and automated guided vehicles (AGVs). These digitalization initiatives also allow employees to upskill themselves in such implementations.

Investing in talent and green supply chains

DHL Supply Chain reinforces its commitment to people development as it seeks to create over 3,000 job opportunities across Southeast Asia by 2024. This forms part of a broader strategy to nurture talent to support new growth areas and meet evolving customer demands in automation, digital analytics, electric vehicle (EV) handling, reverse logistics, and solution design.

In support of DHL Group’s roadmap to have climate-neutral logistics by 2030, and also customers’ Scope 3 emissions reduction targets, DHL Supply Chain plans to double its EV fleet in Southeast Asia over the next five years.

DHL Supply Chain is also committed to having carbon-neutral facilities for all new buildings. Today, 100 percent of DHL Supply Chain’s facilities in Singapore and Malaysia have achieved carbon neutrality, showcasing its leadership in championing sustainability in the supply chain sector.

For more information, visit here.

– End –

Media Contact:

DHL

Group Communications& Sustainability – Asia Pacific

Gladys Sim / Nicholas Leong

Phone: +65 6879 8348

E-mail: apmediarelations@dhl.com

DHL – Excellence. Simply delivered.

DHL is the leading global brand in the logistics industry. Our DHL divisions offer an unrivaled portfolio of logistics services ranging from national and international parcel delivery, e-commerce shipping and fulfillment solutions, international express, road, air and ocean transport to industrial supply chain management. With about 395,000 employees in more than 220 countries and territories worldwide, DHL connects people and businesses securely and reliably, enabling global sustainable trade flows. With specialized solutions for growth markets and industries including technology, life sciences and healthcare, engineering, manufacturing & energy, auto-mobility and retail, DHL is decisively positioned as “The logistics company for the world”.

DHL is part of DHL Group. The Group generated revenues of more than 94 billion euros in 2022. With sustainable business practices and a commitment to society and the environment, the Group makes a positive contribution to the world. DHL Group aims to achieve net-zero emissions logistics by 2050.

Mit freundlichen Grüßen / With kind regards

DHL Group

Weitere Storys: Deutsche Post DHL Group
Weitere Storys: Deutsche Post DHL Group