PM: Saloodo! startet in Südamerika
PR: DHL brings road freight platform Saloodo! to South America
Saloodo! startet in Südamerika
- Digitaler Marktplatz jetzt auch in Argentinien verfügbar
- Versender und Transportunternehmen profitieren von zentraler Plattform für Straßenfrachtverbindungen
Das Logistik-Startup Saloodo! hat seine digitale Logistikplattform für Versender und Transportunternehmen in Argentinien eingeführt. Aufgrund des anhaltenden Erfolgs wird der Service auch auf andere Regionen ausgeweitet.
„Wir sind stolz darauf, wie schnell wir unsere digitale Plattform ausbauen können. Dank der erfolgreichen Einführung von Saloodo! in Europa, dem Nahen Osten und Afrika sind wir in der Lage, den Service nun auch in Südamerika anzubieten. Dies trägt dazu bei, die Vernetzung und Effizienz des Straßengüterverkehrssystems in dieser Region zu verbessern“, sagt Antje Huber, CEO von Saloodo!. „Laut unserem DHL Global Connectedness Index ist Südamerika einer der am wenigsten vernetzten Kontinente, hat aber in den letzten Jahren große Fortschritte gemacht. In einem Land, in dem die Straßen- und vor allem die Schieneninfrastruktur unzureichend ist, fördern solche Lösungen die „Roundtrip“-Logistik. Saloodo! bietet hier die ideale Plattform, um Angebot und Nachfrage zusammenzubringen.“
Argentinien ist ein ideales Sprungbrett für den Eintritt in den lateinamerikanischen Markt. Saloodo! bietet Versendern und Spediteuren eine zentrale, einfache und verlässliche Schnittstelle und dabei hilft, Kosten, Routen, Ladungen und Laufzeiten zu optimieren. Die intuitive und einfach zu bedienende Saloodo!-Plattform erleichtert die Suche nach geeigneten und zuverlässigen Transportunternehmen. Die richtigen Partner aus einem Netzwerk geprüfter Spediteure können so schneller gefunden werden.
„Ein effizientes Straßengüterverkehrsnetz ist für den nationalen und internationalen Handel unerlässlich und verleiht dem Wirtschaftswachstum sowie der lokalen und regionalen Anbindung einen zusätzlichen Schub, da es in einem großen Flächenland die wichtigste Handelsverbindung darstellt. Unser Ziel ist es, traditionelle und zeitaufwändige Offline-Logistikprozesse abzuschaffen – Saloodo! optimiert den gesamten Versandprozess auf einer einzigen Plattform“, sagt Eduardo Rodrigues, General Manager von DHL Global Forwarding Argentina.
Die Plattform empfiehlt einen auf aktuellen Marktdaten basierenden Transportpreis, alle Transportdokumente sind online zugänglich. Mit der Logistikexpertise von DHL in Kombination mit der Flexibilität und den digitalen Fähigkeiten eines Start-ups leistet Saloodo! einen wichtigen Beitrag zur Digitalisierung des Logistiksektors in Argentinien.
Seit 2017 unterstützt der digitale Frachtservice Saloodo! Unternehmen in Europa und dem Nahen Osten und wurde kürzlich auch in Afrika eingeführt. Die Plattform wird weltweit im Sinne des DHL-Leitsatzes „Menschen verbinden. Leben verbessern.“ ausgerollt. Sie ermöglicht die nahtlose Beauftragung internationaler Transporte und vereinfacht die länder- und marktübergreifende Transportabwicklung. Weltweit konnte Saloodo! seinen Service zwischenzeitlich auf mehr als 30.000 Versender und über 12.000 Transportunternehmen in mehr als 50 Ländern ausbauen.
Ende
Ansprechpartner:
Daniel Mahnken, +49 (0) 173 4681891, daniel.mahnken@saloodo.com
Über Saloodo!
Saloodo! verbindet das Beste aus zwei Welten: Die 2016 von Deutsche Post DHL Group gegründete digitale Frachtplattform vereint Logistik-Know-how und Infrastruktur eines Global Players mit der Flexibilität und digitalen Kompetenz eines Start-ups. Saloodo! vereinfacht die täglichen Prozesse von Verladern und Transportunternehmen durch eine leistungsfähige digitale End-to-End-Komplettlösung für die Beauftragung und Abwicklung von Transporten. So werden die Transparenz und Effizienz des gesamten Transportprozesses maximiert.
Mit den freien Wahlmöglichkeiten eines neutralen Online-Marktplatzes sowie der Sicherheit und dem Komfort eines digitalen Spediteurs, ist Saloodo! die Antwort auf die fortschreitende Digitalisierung im stark fragmentierten Transportmarkt.
_________________________________________________
DHL brings road freight platform Saloodo! to South America
- The digital marketplace is now available in Argentina
- Provides shippers and carriers with a one-stop platform for road freight connections
Digital road freight platform Saloodo!, a product of DHL Global Forwarding and Freight, the leading international provider of air, sea and road freight services, has launched its digital logistics platform for shippers and transport providers in Argentina. Due to its continued success, the service is increasingly being extended to other regions.
“We are proud on how quickly we are able to expand our digital platform. The successful implementation of Saloodo! in Europe, the Middle East and Africa allows us to offer the service now also in South America. This helps to improve the connectedness and efficiency of the road freight system in this region” says Antje Huber, CEO of Saloodo!. “According to our Global Connectedness Index, South America is one of the least connected continents in the world but has made great progress in recent years. In a country where road and, above all, rail infrastructure is deficient, solutions of this type boost round-trip logistics, with the Saloodo! platform being an ideal place to link supply and demand.”
Argentina provides the foundation for entry into the Latin American market. Saloodo! provides a central, simple and reliable interface for shippers and carriers, helping to optimise costs, routes, freight loads and transit times. The intuitive and simple-to-use Saloodo! platform simplifies the search for suitable and reliable freight forwarders so that the right partners can be found more quickly from a network of verified freight forwarders.
“An efficient land freight network is essential for local and international trade and gives an additional boost to economic growth and local and regional connectivity, as it is the key channel of trade within a geographically very large country. Our goal is to get rid of traditional, time-consuming and offline logistics processes - Saloodo! optimises the whole shipping process on just one single platform,“ says Eduardo Rodrigues, General Manager of DHL Global Forwarding Argentina.
The platform recommends a transport price based on current market data and makes all transportation documents accessible online. With DHL’s logistics expertise in combination with the flexibility and digital skills of a start-up, Saloodo! lends weight to the digitalization efforts of the logistics sector in Argentina.
Since 2017, the digital freight service, Saloodo!, has been supporting businesses in Europe and the Middle East and has recently been expanded to Africa. The platform is rolled out globally in line with DHL's guiding principle „Connecting People. Improving Lives.“, enabling the seamless commission of international transports and simplifying cross-border and cross-market transport processing. Globally, the service has grown to more than 30,000 shippers and over 12,000 carriers covering 50 countries.
End
Media Contact:
Daniel Mahnken, +49 (0) 173 4681891, daniel.mahnken@saloodo.com
About Saloodo!
Saloodo! combines the best of two worlds: The digital freight platform, founded by Deutsche Post DHL Group in 2016, combines the logistics expertise and infrastructure of a global player with the flexibility and digital skills of a start-up. Saloodo! simplifies the day-to-day processes of shippers and hauliers with a powerful end-to-end, digital solution for commissioning and handling shipments. This maximizes the transparency and efficiency of the entire transport process.
By offering the free choice of a neutral online marketplace and the security and convenience of a digital freight forwarder, Saloodo! is the answer to the progressive digitization in the highly fragmented transport market.
DHL is the leading global brand in the logistics industry. Our DHL divisions offer an unrivalled portfolio of logistics services ranging from national and international parcel delivery, e-commerce shipping and fulfillment solutions, international express, road, air and ocean transport to industrial supply chain management. With about 400,000 employees in more than 220 countries and territories worldwide, DHL connects people and businesses securely and reliably, enabling global sustainable trade flows. With specialized solutions for growth markets and industries including technology, life sciences and healthcare, engineering, manufacturing & energy, auto-mobility and retail, DHL is decisively positioned as „The logistics company for the world”.
DHL is part of Deutsche Post DHL Group. The Group generated revenues of more than 66 billion euros in 2020. With sustainable business practices and a commitment to society and the environment, the Group makes a positive contribution to the world. Deutsche Post DHL Group aims to achieve zero-emissions logistics by 2050.
Mit freundlichen Grüßen / Best regards
Deutsche Post DHL Group